Wednesday, February 16, 2011

ARTIS POPULAR TAK SEKOLAH RUPANYA.

Rasanya anda semua yang beragama Islam sudah sedia maklum yang menyambut atau meraikan Valentine Day atau disebut juga sebagai Hari Kekasih adalah haram kerana ianya jauh menyimpang dari budaya Melayu apatah lagi ajaran agama Islam. Tengok video ni.

Berbalik kepada apa yang kami nak sampaikan kepada anda, Sharifah Sofia melalui laman Twitter’nya cuba mempertikaikan tentang isu pengharaman sambutan Valentines Day. Antara persoalan yang dibangkitkan oleh Sharifah Sofia ialah:
“Jika benar ianya haram, mengapa tahun lepas dan tahun-tahun sebelum ini tidak diharamkan?”
Wahai puan Sharifah Sofia, bukankah dari dulu lagi yang Valentine Day sememangnya haram disambut oleh orang Islam? Kenapa pula anda cakap “mengapa tahun lepas dan tahun-tahun sebelum ini tidak diharamkan”? Tak faham kami.

Ekoran dari persoalan yang dibangkitkan oleh Sharifah Sofea itu, beberapa pengikut Twitternya telah menjawab persoalan tersebut. Anda boleh bacanya kat bawah ni.


                                                                                             -dipetik dari blog     ismet_ulamraja
mijie - Rupanya realiti minah  ni lebih teruk dari lakonannya.Tak hairan kalau non muslim tak faham tentang islam-sedangkan yang di beranakkan sebagai muslim pun masih tak reti-reti tentang hukum hakam.Bukan nya susah nak faham,tapi sikap degil minah ni buat dia namapak bodoh.

Got a friend who uses Facebook and Twitter? Invite them and earn RM 1 for every friend who joins and shares a campaign.

1 comment:

Harap anda dapat tinggalkan sedikit komen untuk bertukar pendapat.Penggunaan bahasa lucah dan kasar tidak dibenarkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...