Saturday, May 14, 2011

KEPADA PENGGUNA HANDPHONE - SENTIASA CHECK BALANCE KREDIT ANDA!

TAHU KAH ANDA KREDIT HANDPHONE ANDA BOLEH DI POTONG OLEH KERA MOBILE?
      Baru baru ini saya perasan kredit handphone saya begitu cepat habis walaupun saya jarang menggunakannya.sebenarnya sudah lama benda ni berlaku,cuma sekarang baru saya terperasan sebab bila nak guna time emergency tiba-tiba kredit tinggal ciput.
      Sejak saya syak kredit di potong,saya hanya masukkan rm3 sekali masuk.tak sampai 2jam sampai satu mssg 'video' dari 33387,terus saya delete tanpa membuka mssg tersebut.check balance dah kena potong rm2.saya terus telefon 1111 dan bercakap dengan operator celcom.saya tanya kenapa kredit saya di potong walaupun saya tidak melanggan apa apa perkhidmatan sms,jawapan dari operator itu syarikat kera 33387 membuat potongan rm2 setiap kali mssg di hantar! saya tanyakan adakah syarikat kera tersebut berhak memotong kredit pengguna walaupun tanpa langganan dan persetujuan pengguna,jawapan nya itu diluar pengetahuan celcom.celcom juga tidak dapat memberi jawapan bila saya tanyakan adakah syarikat kera tersebut berada di bawah celcom-di luar pengetahuan operator jawabnya! seterus nya dia mengajar cara untuk menghentikan mssg dari syarikat kera tersebut dengan menaip STOP ALL dan hantar ke 33387.
     Selepas itu saya check log keluar masuk dalam hp.rupa rupanya mssg dari syarikat kera tersebut akan masuk hari sama saya memasuk kan kredit.tak kurang dari 5 mssg yang saya terima dalam sebulan,itu sudah menjadi kan potongan sekurang kurangnya sebanyak rm10 setiap bulan! bayangkan kalau syarikat kera mssg dihantar kepada 10 000 pengguna sahaja dalam masa sehari.-rm20 000 sehari,sama dengan 600 000 sebulan! senang nya dapat duit kalau jadi jahat macam ni.tapi kita tak tahu lagi macamana cara tuhan tarik balik duit haram yang di perolehi.mungkin rumah terbakar,kena rompak,eksiden,kena bunuh atau macam macam cara.
   kenapa saya panggil syarikat kera? sebab kita takan tau kalau kera mencuri setandan pisang dalm sekebun pisang.seperti anda menambah kredit rm30@50 takan perasan kalau setakat rm2 di curi.tapi kalu hanya 2-3 pokok di tanam,mesti tau punya-KERA PUNYA KERJA!
    bukan hanya 33387 sahaja yang merompak kredit pengguna.ada lagi nombor lain.anda perlu check selalu kredit hp anda.jika berlaku kecurian kredit,laporkan kepada CELCOM(anak beranak kera jgk kot) melaui 1111,tekan 0 utk cakap dgn operator-buat report kecurian kredit.
    Kepada yang sudah terkena,mari kita bersatu buat report kepada skmm,kita saman syarikat kera penyamun ni biar sampai jadi papa.duit yang penyamun tu kutip lebih baik di berikan kepada rumah anak anak yatim atau badan kebajikan lain. tolong pas pas kan catatan ini kepada kwn kwn dan anak beranak.yang taknak pas tu,umno-umnokan pun takpe....
sekian drpd mijiemobile

11 comments:

  1. Salam..

    saya pun pernah kena, saya isikan rm10 x sampai seminit habis kena telan oleh babi..

    ReplyDelete
  2. celcom patut tukar nama kepada CELAKA.memang dah sah celcom sendiri bersubahat dengan kera kera tu.Walaupun dah berpuluh kali buat report kat operator celaka dan ke pusat khidmat celeka,sampai sekarang masih lagi celaka ni memotong kredit sesuka hati.CELCOM MEMANG CELAKA! PEROMPAK,PENYAMUN!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu mudah lupa n melayu mudah ditipu...Celaka ni dia boleh wat apa saje sebab x competitor. Yang ada pun x dpt lesen besar macam celcom...yang naya pengguna sebab x de option

      Delete
  3. Kasi taru kaw2 punye bro Celcom ni memang mangkuk berayun,penyapu longkang, tong taik atau segala jenis yang sewaktu dengan nye

    ReplyDelete
  4. It's very simple to find out any topic on web as compared to books, as I found this paragraph at this website.

    My page penis grandes

    ReplyDelete
  5. Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it
    has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, wonderful blog!

    Here is my weblog ... mouse click the next internet page

    ReplyDelete
  6. It's in fact very difficult in this busy life to listen news on Television, therefore I only use the web for that reason, and take the latest news.

    my weblog como aumentar o tamanho do penis

    ReplyDelete
  7. Good day! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

    my web site :: aumento de penis

    ReplyDelete
  8. Celcom mmg siall.top4 rm10 xsmpai stgah hari.. kdit tinggal ciputt..padahal xgune pom.... bangang celcm ni..

    ReplyDelete

Harap anda dapat tinggalkan sedikit komen untuk bertukar pendapat.Penggunaan bahasa lucah dan kasar tidak dibenarkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...