Wednesday, April 13, 2011

Nurdin pawang ulat - MAKAN ULAT

GARUT - Ketika penduduk kampung di beberapa daerah seperti Probolinggo Jawa Timur serta Sumedang dan Garut dilanda ketakutan akibat serangan ulat bulu, ia berbeza pula dengan Nurdin (30).

Nurdin sebaliknya mempunyai hobi memburu pelbagai jenis ulat, termasuk ulat bulu.

Ironinya, selain tidak mengenal rasa takut terhadap ulat, Nurdin turut menjadikan ulat sebagai ubat. Ia tidak ragu-ragu memakannya mentah-mentah. Anehnya, Nurdin tidak pula terkena sakit dari kegemarannya bermain-main dengan ulat atau memakan ulat. Tidak hairanla, kalau ia digelar “Pawang Ulat” oleh orang yang mengenalnya.


“Saya terbiasa bermain-main dengan ulat bahkan memakannyaa mentah-mentah. Sedikitpun tak ada rasa takut saya jika melihat ulat. Justru saya setiap hari mencari dan mengumpulkan ulat. Jika sudah banyak, ulat-ulat yang terdiri dari berbagai jenis, baik ulat bulu ataupun tidak berbulu, saya tempelkan di seluruh tubuh. Saya juga bahkan sering memakan ulat mentah-mentah sebagai ubat,” kata Nurdin, Selasa (12/4/2011).

Di hadapan wartawan, tanpa ragu-ragu Nurdin mengambil puluhan ekor ulat bulu dan menempelkannya ke seluruh bahagian tubuhnya. Nurdin jugs nampak begitu menikmatinya ketika memasukkan ulat itu ke dalam mulutnya dan mengunyahnya lalu ditelannya.

“Bagi saya ulat bukan hanya menjadi sahabat tapi juga menjadi ubat untuk kesegaran tubuh. Selain itu, setiap kali sakit perut, saya selalu mengubatinya dengan memakan ulat, pasti sembuh,” tambahnya.

Nurdin mengaku melakukan kebiasaannya itu sejak di bangku sekolah. Kebiasaannya ini mendapat tentangan keras dari orang tua serta saudara-saudaranya. Namun lama-kelamaan, keluarganya menerima kebiasaan Nurdin yang sangat luar biasa ini.
di petik dari pulakdah
 
Got a friend who uses Facebook and Twitter? Invite them and earn RM 1 for every friend who joins and shares a campaign. ada ramai kawan guna facebook dan twitter? jemput mereka dan untung RM1 untuk setiap kawan yang menyertai dan berkongsi kempen ini.Tak guna modal 1sen pun.klik sini untuk menyertai. Jana pendapatan sambilan dengan churpchurp-tanpa modal.Setiap satu klik di bayar 20sen

FILEM YANG MEMBUATKAN JATUH BIJI MATA ANDA!

Microsoft akan memilih 2 orang setiap minggu untuk mengembara mengelilingi dunia!

No comments:

Post a Comment

Harap anda dapat tinggalkan sedikit komen untuk bertukar pendapat.Penggunaan bahasa lucah dan kasar tidak dibenarkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...