Saturday, March 19, 2011

Ibu tunggal warga Singapura hukuman gantung sampai mati



Shah Alam: Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap seorang ibu tunggal warga Singapura kerana didapati bersalah mengedar dadah di terminal penerbangan tambang murah di Subang dua tahun lepas.

Hakim Noor Azian Shaari menjatuhkan hukuman itu terhadap Noor Atiqah M.Lasim, 27, setelah pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah berhubung pertuduhan mengedar 342.1 gram heroin dan 30.3 gram monosetil morfin pada 5 Januari 2009.

Noor Azian, semasa membacakan keputusannya, berkata bahawa semasa perbicaraan pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh yang merupakan seorang pembantu peguam di republik itu.

Menurut hakim, pembelaan tertuduh bahawa beg berisi dadah itu milik orang lain adalah tidak munasabah dan tidak boleh dipercayai.

Noor Atiqah, yang mempunyai anak perempuan berusia enam tahun, diwakili peguam Mohaji Selamat manakala pendakwaan diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya Wan Zuraida Wan Nawan. -BERNAMA


Got a friend who uses Facebook and Twitter? Invite them and earn RM 1 for every friend who joins and shares a campaign. ada ramai kawan guna facebook dan twitter? jemput mereka dan untung RM1 untuk setiap kawan yang menyertai dan berkongsi kempen ini.Tak guna modal 1sen pun.klik sini untuk menyertai. Jana pendapatan sambilan dengan churpchurp-tanpa modal.Setiap satu klik di bayar 20sen.

No comments:

Post a Comment

Harap anda dapat tinggalkan sedikit komen untuk bertukar pendapat.Penggunaan bahasa lucah dan kasar tidak dibenarkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...